سخن شیعه

از آسمان بگیر

پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ب.ظ

علامه حسن زاده آملی:


روزی در کنار درختی نشسته بودم و چشم دوخته بودم تا ببینم چه درسی می توانم از این درخت بگیرم. در همین حین حیوانی را دیدم که بین من و درخت حائل شد.متوجه شدم اکنون سه موجود متفاوت کنار هم قرار گرفته اند.درخت که نبات بود،حیوان که حیوان بود و من هم که انسان بودم.در ذهنم خطور کرد که اصل و ریشه ی درخت که سر آن است در زمین فرو رفته و از این طریق غذا می گیرد. بعد دیدم حیوانی که بین من و درخت حائل شده،افقی است، یعنی سرش نه آسمانی بود نه زمینی و بین این دو غذا می گیرد؛ پس به خودم گفتم تو که انسان هستی و سرت به بالاست غذایت را نیز باید از آسمانها بگیری.

***

به نقل از استاد صمدی آملی.



  • مهدیار محمدی

نظرات  (۱)

حفظه الله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی